Jak mówić i być słuchanym?

Czy wiesz, co czyni dobrego mówcę? Jak przygotować wystąpienie publiczne, aby wywrzeć wrażenie na słuchaczach, skutecznie przekazać informacje lub przekonać do swoich racji?

Steve Jobs dzielił swoje wystąpienia na pięć części: opowiadał ciekawą historię, określał problem, przedstawiał jego rozwiązanie, opisywał korzyści, które ono niesie i wzywał do działania. Były prezes Apple’a wiedział, jak dbać o uwagę publiki i optymalizować czas wystąpienia, aby nie było ono przegadane, rozwlekłe, a przez to nieciekawe i sztampowe. Wielu innych wielkich mówców woli stosować zasadę trzech P, która porządkuje im wykład. Brzmi ona tak: “We wstępie powiem o tym, o czym chcę powiedzieć, w rozwinięciu powiem o tym, co zapowiedziałem we wstępie, a w zakończeniu powiem o tym, co powiedziałem”.

Znajomość technik i czynników, które wpływają na jakość twoich wystąpień jest kluczem do sukcesu, bez względu na to, jakiego rodzaju wyzwanie cię czeka – czy to prezentacja, ustny egzamin, przeprowadzenie szkolenia czy wykład przed pełną salą.

Czytaj dalej na Money.pl

ELEMENTARZ WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH

Violetta Kalka

ISBN: 978-83-66325-93-7

Zobacz więcej

Wydawnictwo SBM - Copyright © 2023. All rights reserved

realizacja: estinet.pl